Twoje prawa podczas podróży
Czy kiedykolwiek doświadczyłeś opóźnienia lub anulowania jako pasażer? Dowiedz się więcej o prawach europejskich pasażerów podczas podróży po Europie. Możesz mieć prawo na przykład do przekąsek lub nawet odszkodowania. Pasażerom niepełnosprawnym lub z ograniczoną sprawnością ruchową przysługują także dodatkowe prawa.
Gotowy do wyjazdu na wakacje lub w podróż służbową? Ale jeśli Twoja podróż będzie opóźniona lub odwołana? Jesteś sam? Na szczęście nie. Zgodnie z przepisami UE masz prawa, które mogą ograniczyć kłopoty. Przede wszystkim jesteś uprawniony do informacji. Przewoźnik, z którego usług korzystasz, musi poinformować Cię o przyczynie opóźnienia. A w przypadku dłuższych opóźnień masz prawo do posiłków, przekąsek i napojów, porady w sprawie planu podróży, a nawet zakwaterowania. W zasadzie, możesz również mieć prawo do uzyskania odszkodowania: do 600 euro w przypadku co najmniej czterogodzinnego opóźnienia przy lotach na trasie ponad 3.500 km. W niektórych przypadkach możesz zażądać zwrotu ceny biletu. W przypadku podróży pociągiem, autokarem, autobusem lub statkiem pasażerskim możesz również mieć prawo do odszkodowania z powodu opóźnień lub odwołań. W przypadku każdej podróży, jeżeli masz ograniczoną sprawność ruchową, masz dodatkowe prawa do bezpłatnej pomocy. Prawa pasażerów. Podróżuj zawsze zgodnie z wytycznymi Parlamentu Europejskiego.
PE 2017